۱۳۸۹ آذر ۲۷, شنبه

محرم

حتماً توجه كرده‌ايد كه در عزاداري‌هاي امام حسين بيشتر به مظلوميت امام توجه ميشه و گردانندگان اين مجالس به نحوه شهادت ايشان و يارانشان توجه زيادي نشان مي‌دهند.
در طي تاريخ اشخاص زيادي هستند كه خودشان، ياران و خانوادشون به فجيع‌ترين نحو كشته شده‌اند و روايت‌هايي از مظلوميت آنها در هنگام مرگ ممكن است وجود داشته باشه. نمونه‌اش همين جنگ ايران و عراق و كشته شدن مردان و زنان بي‌گناه در جنوب و غرب كشور بود و يا جنگ بوسني. اينا را گفتم كه به اين نتيجه برسم مظلوميت امام حسين (ع)، عطشان بودن و نحوه شهادت ايشان هر چند كه مهم و قابل تامل است اما در دنياي معاصر چيز غريبي نيست. اما شهادت امام حسين (ع) به نظر من ابعاد مهمتري هم داره كه بايد به آنها توجه بيشتري بشه.

  1. جمع كثيري از كسانيكه در سپاه عمر سعد بودند همان‌هايي بودند كه از امام دعوت كرده بودند و خود را از منتظران آن امام مي‌دانستند. الان هم خيلي‌ها ميگن ما منتظر امام زمان هستيم و بايد ديد كه در روز موعود چه مي‌كنند.
  2. در زمان امام حسين در شام يكي از نوادگان داوود زندگي مي‌كرده كه 70 پشت با آن پيغمبر فاصله داشته و مورد احترام مردم بوده در حاليكه فاصله‌اي بين امام حسين با اميرالمومنين و پيامبر اسلام وجود نداشته.
  3. مهمترين وجه مورد توجه در شهادت امام حسين، ظلم ستيزيه. امام حسين زير بار زور نرفت. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر